Ineke Van den Elskamp
A quiet vendetta
3
Baarn: De Fontein, 2010
541 p.
9789026127038 (paperback)

Ernesto Perez, een oude Cubaan, meldt zich als de ontvoerder van Catherine Ducane, dochter van de gouverneur van Louisiana. Vanaf het begin organiseert Ernesto vorm en inhoud van de verhoren. Hij toont zich regisseur, manipulator en schaakgrootmeester van zijn eigen proces. Hij vertelt aan Hartmann, werkzaam bij een team dat onderzoek doet naar de georganiseerde misdaad, het verhaal van zijn gewelddadige jeugd en zijn leven als huurmoordenaar in dienst van de maffia. Dit alles tegen de achtergrond van de Cubacrisis en de op- en ondergang van de Kennedy-dynastie. Perez is een meedogenloos moordenaar, maar ook een zorgzame en toegewijde vader voor zijn zoon Victor. De auteur laat zich kennen als een rasverteller die ons moeiteloos in prachtig bloemrijk proza door meer dan 500 bladzijden leidt. Van de schrijver verscheen eerder 'Een stil geloof in engelen'* dat net als deze nieuwe literaire thriller veel positieve aandacht van de pers ontving. Paperback met overzichtelijke hoofdstukindel…Lees verder

Over Roger Jon Ellory

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Thesupermat

Roger Jon Ellory (Birmingham, juni 1965) is een Brits thrillerschrijver.

R.J. Ellory woont in Birmingham. Hij noemt Arthur Conan Doyle, Michael Moorcock, J.R.R. Tolkien en Stephen King als zijn grootste invloeden. Hij studeerde grafische kunsten en ontwerp, maar stopte al na een jaar.

Hij begon te schrijven in 1987 en werkte 22 romans af, die allemaal geweigerd werden door meerdere uitgevers, zowel in het Verenigd Koninkrijk als in de Verenigde Staten. Hij kreeg meermalen te horen dat het commercieel niet verantwoord was voor een Britse schrijver romans te publiceren die zich afspelen in Amerika. Ellory stopte acht jaar met schrijven, maar begon weer eind 2001, geïnspireerd door een citaat van Benjamin Disraeli dat Success is entirely dependent upon constancy of purpose ("succes is geheel afhankelijk van een vaststaand doel"). Hij schreef nog eens drie romans, waarvan de tweede 'Candlemoth' was. Deze werd …Lees verder op Wikipedia