Vier nichten raken verstrikt in een groot, gruwelijk familiegeheim.
Het mollenfeest
Dominique Biebau 1977-
Antwerpen: Uitgeverij Vrijdag, © 2021
255 p.
9789464340655 (paperback)

De vier nichtjes, Griet, Carla, Anna en Isabelle zijn onafscheidelijk, tenminste zo lijkt het toch te zijn tijdens hun geregelde verblijven op boerderij Brise-Tout van hun grootouders, aan de rand van het geheimzinnige bos, het Mollendaal. Gaandeweg echter blijkt er een gruwelijk familiegeheim te bestaan, dat tijdens een kinderspelletje door een van de meisjes wordt ontdekt in de werkkamer van haar opa. Opa, oud-strijder in Korea, gelooft heilig in de Mollenkoning, die naar zijn zeggen kleine kinderen besluipt en meeneemt naar zijn ondergrondse rijk in het bos, daarom verboden terrein voor de meisjes. De titel van het boek wordt net als de titels van de afzonderlijke delen ontleend aan een vijftiende-eeuws gedicht van Anthonis de Roovere. De Belgische auteur (1977) weet op een weergaloze wijze de lezer tot het eind toe te boeien en steeds weer op het verkeerde been te zetten. Een uiterst slim in elkaar gezet verhaal dat wordt verteld in een jaloersmakende stijl. Geen wonder dat deze t…Lees verder

Over Dominique Biebau

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Dosto77

Dominique Biebau (Waregem, 10 april 1977) is een Belgische schrijver van romans en literaire thrillers.

In 2013 debuteerde hij met de politieke satire Trage Wegen, dat genomineerd werd voor de Debuutprijs 2014. In 2015 werd IJslands Gambiet gepubliceerd, een koude oorlogs-thriller rond het thema schaken. Zijn derde boek, Russisch voor Beginners, verscheen in 2019. Datzelfde jaar won het boek de Knack Hercule Poirotprijs voor beste Vlaamse misdaadroman van het jaar. Later won Russisch voor Beginners ook de Gouden Strop voor spannendste Nederlandstalige roman. In 2004 was Biebau een van de laureaten van de VDAB-schrijfwedstrijd De Eerste Keer. In 2010 schreef hij de Ward Ruyslinckprijs voor Kortverhalen op zijn naam.

Dominique Biebau woont in Bierbeek en geeft Nederlands en Engels op een middelbare school.