Als de NASA een spectaculaire vondst op de Noordpool doet, ontdekt een analiste dat er een luchtje aan zit.
Deception point
Dan Brown
London: Corgi, 2009
585 p.
9780552161244 (paperback) 9780552159722 (paperback)

Een satelliet van de Nasa vindt een meteoriet in het ijs van de Noordpool. De meteoriet bevat sporen van buitenaards leven. Deskundigen bevestigen de voorlopige conclusies. Een overwinning voor NASA, althans zo lijkt het, want analiste Rachel Sexton ontdekt dat er van alles niet klopt. Wanneer de eerste geleerde wordt vermoord, ziet ze haar vermoedens bevestigd. Dan moet ook zij voor haar leven vrezen. Een halsbrekende achtervolging loopt uiteindelijk nog net goed af en de daders worden gestraft. Dit boek, de derde thriller van Dan Brown, is zeer spannend. De plot is snel, zit geraffineerd in elkaar met veel onverwachte wendingen. Rachel Sexton doet de ene verrassende ontdekking na de andere en ze moet het grootste gedeelte van het boek proberen het vege lijf te redden en tegelijk de buitenwereld op de hoogte te stellen van wat ze heeft ontdekt. De auteur heeft zijn huiswerk goed gedaan en de wetenschappelijke feiten die dit boek voor een deel dragen zijn overtuigend. Pocket met goede…Lees verder

Over Dan Brown

Dan Brown (Exeter (New Hampshire), 22 juni 1964) is een Amerikaans schrijver van thrillerfictie, voormalig popzanger en pianist en het meest bekend van De Da Vinci Code. Zijn boeken behoren tot het genre fact fiction (faction), waarbij een verzonnen verhaal wordt verteld met een historische en wetenschappelijke achtergrond. Brown is geïnteresseerd in cryptografie en heeft een passie voor codes, symbolen en complottheorieën. Tot dusver werden al meer dan 220 miljoen exemplaren van zijn boeken verkocht in meer dan 40 verschillende talen, waaronder het Nederlands, Frans, Duits en Italiaans.

Brown groeide op op de campus van de Phillips Exeter Academy, een van de meest prestigieuze kostscholen van Amerika. Zijn vader was daar leraar wiskunde. Brown studeerde Engelse literatuur en kunstgeschiedenis aan het Amherst College (Massachusetts), waar hij in 1986 zijn diploma haalde. Daarnaast studeerde hij ook nog …Lees verder op Wikipedia